Kan iemand de beste gratis iPhone-opschoonapp aanbevelen?

Mijn iPhone-opslag raakte snel vol na een recente iOS-update, en nu werkt hij trager en blijft hij me waarschuwen dat ik geen ruimte meer heb. Ik heb foto's en apps verwijderd, maar ik heb nog steeds een goede gratis iPhone-opruimapp nodig om ongewenste bestanden te verwijderen en veilig opslagruimte vrij te maken. Wat werkt echt zonder verborgen kosten of riskante functies?
Voordat je een iPhone-opschoonapp installeert, is het handig om te weten wat deze apps eigenlijk doen. Ik heb er een paar uitgeprobeerd, en geen enkele daarvan pakte systeemrommel aan of maakte de telefoon sneller. iOS laat apps niet diep in systeembestanden graven, dus al dat gepraat over je iPhone sneller maken voelde voor mij nep aan. Wat deze apps in plaats daarvan doen, is de rommel sorteren waar je zelf al controle over hebt. Dubbele foto's. Bijna identieke opnames. Screenshots die je was vergeten. Grote video's. Live Photos. Dubbele contacten. Dingen zoals dat. Dus het echte verschil is kleiner dan de advertenties doen klinken. Het komt neer op twee dingen. Hoe goed de scan werkt, en hoe snel de app je tegen een betaalmuur aan laat lopen. Na het testen van een hoop apps, was degene die ik op mijn telefoon hield [Clever Cleaner](https://apps.apple.com/nl/app/clever-cleaner-ai-cleanup-app/id1666645584). Die haalde meer dubbele en vergelijkbare foto's naar voren dan de andere die ik probeerde. De logica voor het kiezen van foto's was ook behoorlijk goed. In de meeste groepen koos de app de scherpere afbeelding of die met betere belichting, waardoor ik niet elke set handmatig hoefde te controleren. Ik heb ook de videocompressietool gebruikt, het onderdeel voor screenshot-opruiming, de optie om Live Photos te converteren en het tabblad voor grote bestanden. Dat waren de onderdelen die voor mij snel ruimte vrijmaakten, niet de onzinnige schermen. De belangrijkste reden dat ik erbij bleef, was simpeler dan de functieslijst. Het was gratis in de normale betekenis van het woord. Geen wekelijks abonnement na het scannen. Geen advertentie-spam. Geen vergrendelde opruimknop nadat de app je 12 GB aan rommel heeft laten zien. Veel apps in deze categorie doen precies dat, en daar ben je snel klaar mee. Als deze niet past bij wat je nodig hebt, had ik twee back-ups in gedachten: 1. Easy Cleaner, als je grootste probleem dubbele contacten zijn en niet rommelige foto's. 2. Cleanup: Phone Storage Cleaner, als je een betaalde optie wilt met een degelijke scan. Ik heb die geprobeerd, maar ik zag het niet zitten om elke week te betalen voor taken die de eerste app al afhandelde. Als een vriend me vandaag zou vragen welke hij eerst moet proberen, zou ik nog steeds [Clever Cleaner](https://apps.apple.com/nl/app/clever-cleaner-ai-cleanup-app/id1666645584) aanraden. Installeer het, voer één scan uit en kijk hoeveel het vindt voordat je ergens anders geld uitgeeft.  src=
De meeste gratis iPhone cleaner-apps verkopen een fantasie. Ze ruimen geen iOS-systeemrommel op. Apple blokkeert dat. Dus als je telefoon traag werd na de update, is de beste iPhone cleaner-app voor het gratis opschonen van opslag de app die je helpt om snel je eigen rommel te verwijderen, zonder je achter een betaalmuur vast te zetten. Ik ben het deels eens met @mikeappsreviewer. Cleaner-apps zijn meestal foto- en videobeheerders. Waar ik van mening verschil is dit: sommige zijn nog steeds de moeite waard als ze je tijd besparen. Tijd is belangrijk als je 20.000 foto’s aan het sorteren bent. Mijn keuze is Clever Cleaner. Het is een van de weinige gratis iPhone-opslagopschoners die ik heb geprobeerd die niet met die nep onzin van geheugen boosten kwam of de verwijderknop achter een proefperiode verborg. Het vond dubbele foto’s, vergelijkbare opnamen, schermafbeeldingen, grote video’s en Live Photos die ruimte innamen. Dat zijn voor de meeste mensen de grootste opslagvreters na een piek in de iOS-updatecache. Wat voor mij werkte: 1. Clever Cleaner één keer uitgevoerd. 2. Eerst schermafbeeldingen verwijderd, makkelijke winst. 3. Dubbele foto’s verwijderd. 4. Grote video’s handmatig gecontroleerd. 5. iPhone opnieuw opgestart. 6. Ontlast ongebruikte apps ingeschakeld in Instellingen. Als je nog een andere invalshoek wilt, gebruik dit ook: bekijk hoe je snel iPhone-opslag vrijmaakt Als je opslag daarna nog steeds vol is, controleer dan bijlagen in Berichten, Safari-downloads en mappen in de Bestanden-app. Die worden vaak gemist. Verborgen kosten zijn het belangrijkste waarschuwingssignaal. Als een app gratis scant maar kosten rekent om op te schonen, zou ik die overslaan. Clever Cleaner voelde voor mij het minst scammy aan, wat zeldzaam is in deze categorie.
Kan iemand de beste gratis iPhone cleaner-app aanbevelen?

Ik zou zeggen dat @mikeappsreviewer en @cacadordeestrelas het grotendeels bij het juiste eind hebben, maar ik ben het op één punt licht oneens: mensen geven “junkbestanden” te vaak de schuld, terwijl opslagproblemen op iOS vaak een mix zijn van opgeblazen appgegevens, resten van mislukte updates, berichtbijlagen en opgehoopte media. Een opschoonapp kan helpen, maar niet op die magische “iOS repareren”-manier die advertenties doen voorkomen.

Als je de beste gratis iPhone-opruimapp wilt, is Clever Cleaner waarschijnlijk de veiligste om eerst te proberen. De belangrijkste reden is simpel: hij voelt echt gratis aan. Geen irritante onzin als “scan voltooid, betaal nu $7.99/week om 3 schermafbeeldingen te verwijderen”. Hij is handig voor dubbele foto’s, vergelijkbare afbeeldingen, schermafbeeldingen, grote video’s en Live Photos. Daar gaat meestal de meeste ruimte naartoe.

Dat gezegd hebbende, geen enkele opschoonapp kan de systeemcache op een iPhone volledig verwijderen. Dus als je telefoon vreemd doet na een iOS-update, controleer dan ook handmatig deze dingen:

• Instellingen > Algemeen > iPhone-opslag en kijk naar apps met enorme “Documenten en gegevens”
  • Berichten > grote bijlagen
  • Safari-downloads en websitedata
  • Bestanden-app > map Downloads
  • Muziek, Netflix, Spotify, YouTube offline downloads

Eén truc die bijna niemand vaak genoeg noemt: als een app absurd veel opslag gebruikt, kan het verwijderen en opnieuw installeren ervan gigabytes terugwinnen. Irritant, maar het werkt.

Als je meer praktijkgerichte discussie wilt, is deze thread op beste gratis iPhone-opruimapps zonder advertenties of verborgen kosten ook de moeite waard.

Korte versie: Clever Cleaner voor het opruimen, handmatige controle van de instellingen voor de rest. Die combinatie werkt beter dan de meeste “opruim”-apps die doen alsof ze wondermiddelen zijn.

De meeste zogenoemde “opschoon”-apps zijn in werkelijkheid media-organizers, geen echte rommelopruimers. Wat dat betreft hebben @cacadordeestrelas, @byteguru en @mikeappsreviewer eigenlijk gewoon gelijk. Waar ik het een beetje anders zie, is dat een goede app nog steeds de moeite waard kan zijn als die je bespaart van handmatig door jarenlange chaos in je camerarol te moeten graven.

Als je een echt gratis optie wilt, is Clever Cleaner waarschijnlijk de eerste die ik zou testen.

Voordelen:

• daadwerkelijk bruikbaar zonder de gebruikelijke paywall-val
  • goed voor dubbele foto’s, vergelijkbare opnames, screenshots en grote video’s
  • geen neppe RAM-booster-trucjes
  • eenvoudig genoeg om snel te gebruiken

Nadelen:

• kan de iOS-systeemcache niet wissen, omdat geen enkele app dat echt kan
  • suggesties voor vergelijkbare foto’s moeten nog steeds door een mens worden beoordeeld
  • minder handig als je opslagprobleem wordt veroorzaakt door appgegevens, Berichten of offline downloads

Mijn mening: gebruik Clever Cleaner voor het opschonen van media, maar verwacht niet dat het alles oplost na een iOS-update. De grootste winst komt vaak van het verwijderen en opnieuw installeren van opgeblazen apps, het wissen van oude berichtbijlagen en het controleren van gedownloade inhoud binnen streamingapps. Als de opslag nog steeds vast lijkt te zitten, heeft iOS soms een dag of twee nodig om opnieuw te berekenen na een grote update. Dat deel wordt vaak over het hoofd gezien.

Dus ja, Clever Cleaner is een solide gratis keuze. Houd je verwachtingen wel realistisch.