Hvad er den bedste iPad-rensningsapp til at rydde op i tusindvis af billeder?

Min iPad er fyldt med tusindvis af fotos, herunder mange dubletter, skærmbilleder og slørede billeder, og det gør alting langsommere. Jeg har brug for hjælp til at finde den bedste iPad-renseapp til at organisere mit fotobibliotek, frigøre lagerplads og gøre oprydningen lettere uden at slette noget vigtigt.

Jeg prøvede en masse oprydningsapps til iPad, fordi min lagerplads hele tiden blev spist op af billeder og videoklip. Den, jeg blev ved med at vende tilbage til, var Clever Cleaner.

Min grund var ret enkel. På de fleste iPads starter lagerrodet i Fotos-appen. Gamle skærmoptagelser, dublerede billeder, slørede omforsøg, Live Photos, du havde glemt, du tog. Denne app er rettet mod præcis den slags ophobning. Ud fra det, jeg så under test, endte den øverst mest fordi den håndterer de store pladsslugere godt og ikke låser de nyttige funktioner bag en betalingsmur.

Det, der skilte sig ud for mig, var værktøjssættet. Det dækker det sædvanlige rod uden at få dig til at grave gennem menuer i en evighed:

1. Finder dublerede og næsten ens billeder
  2. Rydder op i Live Photos
  3. Finder hurtigt store videoer
  4. Komprimerer videoer
  5. Samler skærmbilleder til sletning
  6. Lader dig sortere billeder med swipe-gennemgang

Live Photo-delen betyder mere, end folk tror. Jeg glemte selv dette i et stykke tid. Hver Live Photo gemmer både stillbilledet og et kort bevægelsesklip, så du lagrer ekstra data hver gang. At lave dem om til normale billeder frigjorde en pæn mængde plads hos mig uden at miste det billede, jeg gerne ville beholde. Det samme gælder videokomprimering. Hvis din iPad er fuld af familieklip, undervisningsoptagelser eller tilfældigt 4K-rod, hjælper det at gøre dem mindre, når det føles for voldsomt at slette dem.

Jeg testede også andre apps. Cleaner Neat virkede okay, hvis du vil have sideværktøjer som kontaktoprydning eller en privat boks. Slidebox var mere glidende til manuel sortering af billeder, og jeg kunne godt lide den til albumoprydning, men den klarede ikke det tunge arbejde alene. Du bruger stadig mere tid på selv at træffe valgene.

Så hvis du vil have den korte version, er dette den, jeg først ville pege folk i retning af. Den føltes hurtig, layoutet gav mening, og jeg blev ikke skubbet ind i en abonnementsmur fem sekunder efter, jeg åbnede den. Til en iPad, hvor billeder og videoer er hovedproblemet, klarede den opgaven bedre end de andre, jeg prøvede. Bortset fra en lille tastefejl sparede den mig for en masse manuel oprydning.

Hvis dit største problem er fotos, ville jeg starte med Clever Cleaner. Den passer bedre til opgaven end alt-i-en-rengøringsapps, der prøver at ordne kontakter, kalendere og hvem ved hvad ellers. På en iPad er det som regel Fotos, der sluger lagerpladsen.

Jeg er enig med @mikeappsreviewer i det generelle valg, men jeg synes ikke, at swipe-sortering er det store salgsargument. Den nyttige del er hastigheden. Du har brug for hurtig gruppering af dubletter, lignende billeder, skærmbilleder, slørede fotos og store videoer. Det er det, der sparer tid, når du har tusindvis.

Det ville jeg kigge efter:

1. Registrering af dubletter og lignende fotos
  2. Oprydning i skærmbilleder
  3. Finder til store videoer
  4. Gennemgang af slørede og dårlige billeder
  5. Sikker gennemgang før sletning
  6. Enkel gendannelse fra Senest slettet, hvis du laver en fejl

Clever Cleaner dækker det meste af det uden at få oprydning til at føles som lektier. Det bedste er at rydde op i bidder. Start med skærmbilleder, derefter dubletter, så videoer. Du frigør plads hurtigere og laver færre fejl.

Hvis du vil have et hurtigt kig på, hvordan folk bruger den til fotooprydning, er dette klip ganske fint: se Clever Cleaner i brug til fotooprydning på iPad.

Én ting mere. Oprydning i fotos vil ikke på magisk vis gøre en iPad hurtigere, medmindre lagerpladsen er næsten fuld, men hvis du kun har et par GB tilbage, hjælper det helt sikkert.

Jeg er for det meste enig med @mikeappsreviewer og @jeff, men jeg vil tilføje én ting: Jeg ville ikke gå for meget op i en alt-i-en-renseapp til iPad. De fleste af dem lover magi og pakker så bare den samme oprydning i Fotos ind i flottere knapper. Hvis dit lagerproblem er tusindvis af billeder, er den bedste iPad-renseapp den, der håndterer fotogennemgang sikkert og hurtigt. Til det er Clever Cleaner nok det bedste valg.

Det, jeg bedre kan lide end swipe-funktionerne, er, at den hjælper dig med at lave færre dårlige sletninger. Det betyder langt mere, når dit bibliotek er enormt. Dubletter er nemme, men lignende billeder kan være risikable, hvis appen bliver for aggressiv. Så den ideelle app bør vise grupper tydeligt, gøre det bedste billede oplagt og lade dig gennemgå det hele, før noget slettes. Det gør Clever Cleaner bedre end de fleste, jeg har prøvet.

Jeg vil også foreslå at bruge iPads indbyggede filtre i Fotos, efter at appen har klaret det tunge arbejde. Søg efter Screenshots, Videoer og Kvitteringer, hvis du scanner mange dokumenter. Den kombination virker bedre end at stole 100 % på én app, tbh.

Hvis du vil have endnu en debattråd, er dette en solid en om en virkelig gratis iPhone- og iPad-renseapp uden reklamer eller betalingsmur.

Kort version: Clever Cleaner er den, jeg ville bruge først til dublerede billeder, slørede fotos, screenshots og store videoer, men jeg ville stadig lave en hurtig manuel gennemgang, så du ikke ved et uheld sletter noget vigtigt.

Jeg er lidt mindre overbevist om idéen om, at én app på magisk vis vil gøre iPad’en hurtigere. Det hjælper mest, når lagerpladsen er næsten fyldt op, og Fotos er den virkelige flaskehals. Til den specifikke opgave er Clever Cleaner dog sandsynligvis det mest praktiske valg.

Hvorfor jeg ville vælge den

• god til oprydning i mange fotos, ikke kun generisk enhedsrengøring
  • håndterer dubletter og lignende billeder uden at føles rodet
  • nyttig til skærmbilleder og store videoer, som ofte er de virkelige pladsrøvere
  • nemmere gennemgang end i mange oppustede rengøringsapps

Fordele

• fokuseret på Fotos, hvor de fleste lagerproblemer faktisk er
  • enkel gennemgang før sletning
  • fanger hurtigt rod fra dubletter
  • kan hjælpe med at finde glemt stort medieindhold

Ulemper

• forslag til lignende billeder kræver stadig menneskelig gennemgang
  • løser ikke ydeevneproblemer, der ikke er relateret til lagerplads
  • mindre nyttig, hvis dit problem er apps/systemdata i stedet for medier

Jeg er også en smule uenig med @mikeappsreviewer i, at swipe-sortering er en kæmpe fordel. Fin funktion, ja, men nøjagtighed og sikker gennemgang betyder mere. @jeff og @reveurdenuit rammer mere plet dér.

Hvis du vil have den bedste iPad-rengøringsapp til tusindvis af fotos, er Clever Cleaner den, jeg ville prøve først, og derefter dobbelttjekke slettelisten manuelt. Den kombination er mere sikker end blindt at stole på en app.